Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Dünya Kenti Muğla Hedefimiz Doğrultusunda Çalışıyoruz”
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Kurulu kararıyla 2026-2029 dönemi Dünya Konseyi üyeliğine seçildi. Madrid, Roma, Barselona, Vancouver, Mexico City, Buenos Aires, Jakarta ve Seul gibi kentlerin yer aldığı konseyde yer alacak olan Muğla, uluslararası yerel yönetim ağlarında temsil gücünü artırırken küresel karar alma süreçlerinde de söz sahibi olacak.
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Kurulu’nda alınan kararla 2026-2029 dönemi Dünya Konseyi üyeliğine seçildi. Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Kongresi kapsamında kesinleşen üyelikle birlikte Muğla, dünyanın farklı bölgelerinden yerel yönetimlerin temsil edildiği uluslararası karar alma mekanizmalarında yer alma hakkı kazandı.
Dünya Konseyi’nde Madrid, Roma, Barselona, Vancouver, Mexico City, Buenos Aires, Jakarta ve Seul gibi dünyanın önde gelen kentleri bulunurken, Muğla’nın da bu platformda temsil edilecek olması kentin uluslararası görünürlüğü açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Başkan Aras İklim Zirvesinde Muğla’yı Anlattı
UCLG Dünya Kongresi’ne katılan Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kongre kapsamında UCLG MEWA Kültür ve Turizm Komitesi Başkanı sıfatıyla düzenlenen “COP31: Akdeniz Şehirleri ve Bölgelerinin Konumlandırılması” başlıklı oturumda konuştu.
Ahmet Aras, Muğla’nın yaklaşık bin 500 kilometrelik kıyı şeridi, zengin biyolojik çeşitliliği ve turizm ile tarıma dayalı ekonomik yapısıyla iklim krizinin etkilerini doğrudan hisseden kentlerden biri olduğunu ifade etti.
Başkan Aras, “Muğla, sahip olduğu doğal ve ekonomik değerleri nedeniyle iklim değişikliğinin etkilerini yakından yaşayan kentlerden biridir. İklim kriziyle mücadele ancak uluslararası ve bölgesel iş birliklerinin güçlendirilmesiyle mümkün olabilir.” değerlendirmesinde bulundu.
“Yerel Değerlerimizi Küresel Ölçekte Görünür Kılacağız”
Muğla’nın uluslararası platformlardaki etkinliğini artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Başkan Ahmet Aras, “Dünya Kenti Muğla hedefimiz doğrultusunda uluslararası iş birliklerini güçlendirmeye, kentimizin iklim dayanıklılığını artırmaya ve yerel değerlerimizi küresel ölçekte görünür kılmaya devam edeceğiz.” dedi.
Türkiye’nin ev sahipliğine aday olduğu COP31 sürecine de değinen Aras, “COP31 süreci hem Muğla hem de dünya için önemli fırsatlar sunuyor. Fosil yakıtlardan çıkış ve adil dönüşüm konularında güçlü iş birliklerinin kurulması büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.
Küresel Politikalara Katkı Sunacak
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Dünya Konseyi üyeliğiyle birlikte yerel yönetimlere ilişkin küresel politikaların oluşturulmasına katkı sunarken, kentin uluslararası platformlardaki temsil gücünü de daha ileri bir seviyeye taşımayı hedefliyor. Üyelik süresince Muğla’nın sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, yerel demokrasi ve uluslararası iş birliği alanlarında yürüttüğü çalışmaların dünya ölçeğinde daha görünür hale gelmesi bekleniyor.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI
Tepkiniz Nedir?
Beğen
0
Beğenmiyorum
0
Aşk
0
Komik
0
Öfkeli
0
Üzgün
0
Vay
0