İZBAN’DA 1 TEMMUZ’DA DOKUNMATİK KAPI DÖNEMİ BAŞLIYOR SERİNLİK VE ENERJİ TASARRUFU HEDEFİ ÖNE ÇIKIYOR

İZBAN, İzmir’de yaz aylarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji tüketimini azaltmak amacıyla pandemi döneminde ara verilen dokunmatik kapı sistemini yeniden uygulamaya alıyor. 1 Temmuz 2026’dan itibaren kapılar her durakta otomatik açılmayacak, yolcular yalnızca kullanacakları kapıları buton yardımıyla açabilecek. Uygulamanın hem enerji tasarrufuna hem de çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlaması hedefleniyor.

Haz 24, 2026 - 10:53
 0  0
İZBAN’DA 1 TEMMUZ’DA DOKUNMATİK KAPI DÖNEMİ BAŞLIYOR SERİNLİK VE ENERJİ TASARRUFU HEDEFİ ÖNE ÇIKIYOR

İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN), yaz döneminde artan sıcaklıklar nedeniyle yolculuk konforunu yükseltmek ve enerji verimliliğini artırmak amacıyla önemli bir uygulamayı yeniden devreye alıyor. Pandemi sürecinde bulaş riskini azaltmak amacıyla geçici olarak kaldırılan dokunmatik kapı sistemi, 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren yeniden kullanılacak.

DAHA SERİN VAGONLAR HEDEFLENİYOR

Yeni uygulamayla birlikte tren kapıları artık her durakta otomatik olarak açılmayacak. Yolcular, yalnızca inip binecekleri kapıları buton aracılığıyla açacak. İZBAN tarafından yapılan bilgilendirmede, kullanılmayan kapıların açılmasının özellikle yaz aylarında vagon içindeki serin havanın dışarı çıkmasına neden olduğu belirtildi.

Açıklamada, kapıların yalnızca ihtiyaç halinde açılmasının klima sistemlerinin daha verimli çalışmasına katkı sağlayacağı ifade edildi. Böylece vagon içindeki sıcaklık daha kolay korunacak ve yolculuk konforu artırılacak.

ENERJİ TASARRUFU VE ÇEVRESEL KATKI

İZBAN, uygulamanın enerji tüketimini azaltacağını ve gereksiz klima kullanımının önüne geçeceğini kaydetti. Açıklamada, daha düşük enerji harcaması sayesinde karbon salınımının azaltılmasının ve çevre dostu ulaşım hedeflerinin desteklenmesinin amaçlandığı vurgulandı.

Avrupa’daki birçok modern raylı sistemde kullanılan yöntemin, sürdürülebilir ulaşım politikalarının önemli bir parçası olduğu belirtilirken, İzmir’de de enerji kaynaklarının daha verimli kullanılmasına katkı sunacağı ifade edildi.

YEŞİL IŞIK YANDIĞINDA KAPI AÇILACAK

Sistemin kullanımına ilişkin bilgilendirmede, tren duraklara yaklaşıp durduğunda kapı butonlarında bulunan kırmızı ışığın yanacağı ve bu aşamada kapıların açılmayacağı belirtildi. Güvenli iniş ve biniş koşulları sağlandığında ise yeşil ışık yanacak ve yolcular butona dokunarak kapıyı açabilecek.

İZBAN, uygulamanın sorunsuz şekilde hayata geçirilmesi amacıyla istasyonlarda ve trenlerde bilgilendirme anonslarının sürdürüleceğini açıkladı.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0